Thursday, July 30, 2015

DIn interior sau din exterior?

Cunoaste-te pe tine insuti. (Socrate)

E anul 2015, anul in care cuvintele "selfie" , "Facebook", "Instagram" - sunt la ordinea zilei. Anul in care existam doar daca suntem on-line si lumea ne da "Like" . Nu stiu voi ce credeti, dar mie mi se pare ca toata aceasta realitate virtuala ne schimba perceptia despre cine suntem noi, ba mai mult - ne indreapta pe toti spre un singur sablon : poza la club in baie - daca esti baiat la bustul gol, daca esti fata... cu o ratusca-n fata.

V-ati gandit vreodata ce ar trebui sa faceti daca ati vrea sa va redescoperiti? V-ati gandit vreodata ca daca v-ati aduce aminte de cine sunteti cu adevarat, ati putea sa alegeti ceva ce sa va faca cu adevarat placere?
Haideti sa facem un studiu de caz, si ma ofer ca exemplu. Daca va place, faceti si voi la fel.
Hm... cum ar fi sa aleg sportul in functie de personalitatea mea. Daca toti suntem ok cu tema, sa incepem cu inceputul.

Personalitatea mea ? Conform testelor sunt Sangvinic-Coleric. Adica, imi place sa fiu in centrul atentiei, sa ma distrez si nu ma opresc pana nu obtin ceea ce vreau. Sunt o fire dinamica si mereu in miscare. Un sport unde sa ma distrez si totusi sa fac ceva util pentru mine... Oare exista?

Sa incepem cautarile :

De mica am inceput cu ceva ce sa ma ajute sa-mi canalizez energia : artele martiale. Am facut la gradinita si judo si karate - si drept va spun ca m-au ajutat foarte mult - mobilitate, forta, rezistenta la stres, toleranta scazuta pentru lamentari etc.

Nu stiu ce-a fost in capul parintilor mei, ca m-au dat si la balet. Cred ca vroiau sa fiu un fel de dansatoare razboinica. Nu mai stiu foarte multe de la balet, dar probabil a fost foarte bine - si acolo am prins dragostea pentru dans. Si mi-a mai prins bine si dintr-un alt motiv : sunt o fire foarte energica si am si o tenta masculina. Si in general lumea nu accepta femeile baietoase. Mai ales in Romania. Asa ca baletul m-a mai "temperat" putin si a deschis calea spre altceva.

Pe durata scolii am continuat cu judo-ul si am cochetat cu voleiul, baschetul, fotbalul dar n-a tinut. Imi plac sporturile de echipa, doar ca ... nu stiu. Pur si simplu n-am mers mai departe. Cred ca desenele animate unde aceste sporturi erau idealizate ma fascinau mai mult. Sau, profesorii mei n-au reusit sa faca dintr-un copilas doritor de distractie un sportiv disciplinat. La judo, domnul Halmagean a reusit.

La facultate am infiintat echipa de majorete a Universitatii - care continua sa existe si astazi, la 7 ani dupa ce-am plecat de-acolo. Sa fii majoreta e frumos : transmiti energie pozitiva, faci acrobatii - dar are o limita de varsta. Cel putin in Romania limita e destul de joasa.

Asa ca a trebuit sa ma reorientez spre altceva. Oare ce sport puteam gasi care sa imbine atat nevoia mea de descarcare de energie cat si nevoia mea de distractie? La un moment dat am incercat boxul - chiar aveam si 2 saci de box  in casa si de fiecare data cand veneam nervoasa din trafic ma descarcam la sac. "Patratelele" mele incepeau sa fie evidente. Dar n-a tinut mult. Si tot cautam, si cautam...( sangvinicii se si plictisesc foooooaaaarte repede)


Si... am gasit : se numeste Zumba - o imbinatie de dans ( latino, belly dance, bollywood ) si exercitii de aerobic. Daca mergem chiar mai departe, gasim si combinatii cu Tae Bo :) Imi place foarte mult pentru ca la orele de Zumba lumea se distreaza - e muzica buna, tot timpul e ceva nou ( puncte pentru sangvinici - am fost la o ora unde lumea chiar avea un sirag de banuti - ca in Orient) , slabeste!!! , isi modeleaza corpul ( 2 puncte pentru colerici ) - si totul ( aproape ) fara sa simti efortul.  Un alt motiv pentru care va recomand Zumba este ca va pune zambetul pe buze. Sincer. Si e mare lucru sa poti sa zambesti si sa fii fericit - ca un copil, atunci cand esti adult!


Calatoria asta, spre gasirea sportului perfect, mie mi-a luat doar vreo 25 de ani. Banii nu-i pun la socoteala, pentru ca sanatatea nu are pret. Totusi, pentru voi am o solutie mai buna : cum ar fii daca ati putea sa incercati 9 sau mai multe sporturi intr-o singura zi ? Cu super antrenori ? Cum ar fii sa mergi la Cea mai mare ora de sport?  Vizualizeaza putin : un cadru superb, pe malul marii, in 1 august 2015 - la Mamaia? Acolo vor fii sectiuni dedicate pentru Zumba , Kangoo Jumps, Fotbal si inca cateva denumire exotice.




Cel mai mare avantaj e ca vezi oameni - obisnuiti, care vin la plaja si isi dau seama ca s-au lasat prada cotidianului si nu au mai facut nimic pentru corpul lor. Asa ca profita de antrenorii de la Miscarea face bine - au sfaturi personalizate pentru fiecare.

Eu am fost acum cateva saptamani la evenimentul lor de la Brasov, unde am incercat printre altele si ceva nou - TRX. E genial - pentru ca ajungi sa lucrezi tu cu tine. V-as spune mai multe... dar de ce nu incercati si voi sambata? Chiar daca e total diferit de Zumba, TRX e un moment bun de concentrare - adica, iti arata ca limitele corpului uman sunt chiar foarte mici.

Aici sunt cateva poze facute de mine, si daca vreti sa vedeti mai multe va invit pe ... well un alt fel de Facebook.




Si - daca tot ati intrat pe Miscarea face bine, va sugerez sa navigati putin si prin restul paginilor. Au o gramada de sfaturi utile - de la dieta potrivita pentru sport, la retete pentru un stil de viata sanatos.

Ca sa revin la titlu - si la studiul nostru de caz : schimbarea poate sa vina din interior cat si din exterior. Tine de noi doar sa fim constienti ce motiveaza aceste schimbari si sa le "tinem in frau". Pentru un echilibru optim, sportul ajuta.

Sa ne miscam cu bine!
XX
Oana

No comments:

Post a Comment