Monday, October 3, 2016

Spargatorul de mituri

Mmmmm ...

Poate ca unii dintre voi isi mai amintesc ca pana prin 2005 erau tot felul de mituri - despre ce e sau nu mai sanatos pentru organismul uman. Si toate canalele TV erau inundate cu reclame la "margarina sanatoasa, fara colesterol" si alte minuni. Eu imi doream foarte mult sa slabesc si sa mananc sanatos.
Si la sandwich-ul de scoala renuntasem si la paine si la orice tartinabil si imi duceam doar o bucatica de branza. Sau un mar. Dupa primele 2 ore deja eram lihnita de foame. Colega mea de banca, o fata miniona si frumoasa, avea zilnic un sandwich unde un delicios salam uscat era pus pe o paine pufoasa si gustoasa, unsa din abundenta cu unt galben soare.

La inceput eu eram cu viata mea "sanatoasa" si fada, si ea era cu delicatesele ei desprinse din rai. Nu conta, era un sacrificiu mic pentru o silueta de invidiat. Si au trecut o saptamana, 2, 3, o luna si la mine nu se vedea nimic - doar ca eram mai trista si morocanoasa ea vesela si plina de energie. Eu deja incepeam sa tanjesc la coaja ei cu unt.

Intr-o zi nu am mai putut rabda, si am rugat-o sa isi imi dea si mie sa gust. Stiti momentul acela cand aveti un vis - si va imaginati totul in cele mai mici detalii - si cand chiar se intampla e de 100 de ori mai bine? Asa era si sandwichul ei. Salamul, painea si untul se imbinau pentru a duce o domnisoara stresata de "viata sanatoasa" de la agonie, la extaz. Nu-mi doream, dar nici nu ma puteam opri. 1-2 zile Mire si-a impartit cu mine sandwichul. Din a 3-a zi, nu a mai fost nevoie pentru ca il luam eu din ghiozdan. Ajunsesem sa fur sandwichuri. Stiam ca nu e bine, dar cum sa ii explic mamei sa nu mai cumpere margarina? Cand untul e de la vaci, si vacile sunt dragute :) E ca si cum as bea lapte - si laptele e foarte bun.

Asa ca am inceput sa citesc - cum se poate ca ceva asa de gustos cum e untul sa fie nesanatos. Si... mi-am dat seama ca poate am fost prost informata sau am inteles eu gresit : untul e chiar sanatos ( consumat cu moderatie) : este plin de antioxidanti, vitamina A, omega 3 si 6 si multe altele si un mit s-a spulberat.  ( O simpla cautare pe internet in 2016 rezolva problema , de exemplu aici http://www.sportaholic.ro este-sanatos-untul/) .


Poate ca daca primeam atunci aceasta provocare de la Kerrygold, viata mea ar fi avut un gust mai bun in luna mea de dieta fara rezultat. Pe voi va invit la o altfel de provocare - sa incercati acest unt ( eu zic ca e minunat de-a dreptul) si sa spuneti si voi daca simtiti din gust de ce e asa de galben.


Daca m-ati fi intrebat acum 15 ani ce voi considera eu o gustare rapida si sanatoasa - as fi zis probabil :un mar. Dar dupa ani si ani de dileme cand ajung sa ma intrebe prietenii mei, parintii unei fetite de 2 ani daca nu am niste un si putina paine buna pentru o gustare sanatoasa pentru micuta lor raspunsul meu, in orice zi, este - "Cum sa nu?"


No comments:

Post a Comment