Friday, October 5, 2018

Daca vrei sa mergi la Referendum, mergi

Dragii mei,

stiu ca sunteti multi cu frica de Dumnezeu pe-aici. Daca voi ati vazut in inimile voastre, ca in 6 si 7 octombrie trebuie sa mergeti sa exercitati un vot valid pentru casatoria stricta intre barbat si femeie, mergeti.

Daca credeti din toata inima voastra ca acesta este lucrul care trebuie sa se intample, faceti-l. Eu va respect opinia, chiar daca nu o impartasesc.

Eu voi fi acolo pentru a numara voturile si a ma asigura ca dreptatea se face, ca la carte.

Totusi, daca crezi ca este bine sa fie clar casatoria recunoscuta in statul democratic roman doar intre femeie si barbat, crezi ca e bine ca cineva sa indemne la ura impotriva semenului sau? Daca tu crezi ca un om care respecta aceleasi legi lumesti ca si tine, care plateste aceleasi taxe, care este amendat la fel ca tine - nu are dreptul de a avea o casa cu un om pe care il iubeste, doar pentru ca ei 2 au aceelasi sex, atunci du-te si voteaza la referendum.


Stramosii nostri si-au dat viata pentru ca noi sa ne putem exprima liber parerile. Strabunicul meu a luptat in Primul Razboi Mondial - era cu Biblia in mana stanga, si cu mitraliera in mana dreapta .Nu a ucis pe nimeni. S-a intors nevatamat acasa. Cred ca astazi mi-ar spune ca e trist sa vada tara pe care el a iubit-o in asemenea impas. Ca oamenii au uitat ce este important si cat de grava e ura si ce monstrii poate scoate la iveala. Ca Biblia este o carte a pacii si crestinismul este religia iubirii: de Dumnezeu si de semeni. Nu religia care ii judeca si condamna pe cei care doar isi exprima o preferinta.

Stra-strabunicul meu din cealalta parte, a murit pe front in a 2-a zi de razboi. In urma lui a ramas o tanara vaduva si strabunicul meu de doar 1 an. Toti mi-ar spune azi cat de mare este suferinta pe care o lasa lipsa iubirii. Toti mi-ar spune azi ca aceasta ura nu construieste, ci doar distruge.

Toti mi-ar spune azi ca daca pot sa ajut un om sa se simta demn pe acest Pamant - sa il ajut. Daca eu vreau sa ma casatoresc cu un barbat si sa am copiii, sa fac acest lucru. Daca eu nu vreau sa ma casatoresc, sau nu vreau/ nu pot sa am copiii - sa fac acest lucru. Daca eu as iubii o femeie, si as vrea sa imi petrec restul vietii cu ea, sa fac acest lucru. Si sa ii las si pe ceilalti sa faca la fel.

Daca tu vrei sa mergi la Referendum, mergi si voteaza ce iti spune inima. Te rog inainte sa stai putin cu ea si sa o asculti : ce iti spune? Au mai existat legi statale imorale : legea care legifera sclavia, legea care dadea o putere mai mare barbatului comparativ cu femeia - si noi cetatenii ne-am ascultat constiinta - si le-am modificat.
Eu as vota nu la acest Referendum - pentru ca in general nu este bine sa spunem noi, cu cine are voie semenul nostru sa isi doreasca sa convietuiasca in parteneriat civil. In general iubirea nu se voteaza, ea se impartaseste. Eu as incerca sa facem un dialog social mai acut : de ce este o problema faptul ca 2 adulti se casatoresc, chiar daca au aceelasi sex?

Dar daca tu vrei sa mergi la Referendum, pentru ca acest lucru te deranjeaza, si il crezi fundamental gresit, te rog frumos sa mergi! Dar sa nu mergi din ura pentru semenii tai, sau din frica de orice!
Frica " copiii nostri vor fi adoptati de homosexuali"  este o frica falsa din punctul meu de vedere.
1) nu toti oamenii isi doresc copii - sunt cupluri care, desi heterosexuale, nu vor copiii. De ce toate cupluri LGBT ar dori?
2) procesul de adoptie este unul lung : stiu ca, si in cazul bebelusilor, se organizeaza 12 intalniri intre parinte si copil, insotiti de un lucrator social, pentru a vedea cum se face integrarea copiiilor in familie. Daca presupusul cuplu homosexual nu ar fi o potrivire buna pentru copil, adoptia nu s-ar intampla. Dar daca ar fi o potrivire buna, si micutul ar stii ca apartine cuiva? Ca sunt 2 adulti care il iubesc si care vor avea grija de el, si el se poate dezvolta normal? Daca asta s-ar intampla cu cei 57.000 de copii orfani de azi?  Parerea mea este ca ar fi un lucru bun. ( si, din ce am citit, momentan orice cetatean roman poate incepe procesul de adoptie).

Daca copilul tau va dori sa afle mai multe despre razboaie, saracie, inselaciune, violenta cum vei proceda?
Daca copilul tau va dori sa stie mai multe despre soare, cer, stele, flori - cum vei proceda?

Repet, daca tu vrei sa mergi la Referendum pentru ca asa iti dicteaza inima si constiinta - du-te . Este dreptul tau.


Eu imi doresc ca tu sa ai o viata implinita : sa fii sanatos, sa fii iubit de cine iubesti, sa aveti copii sanatosi ( daca doriti o familie) si imi doresc ca oricine se naste pe acest Pamant binecuvantat, sa poata sa aibe aceeasi sansa, indiferent de cine iubeste.
Daca vrei sa mergi la Referendum, mergi. Te rog doar dupa, cand vei intalni un om cu o orientare sexuala diferita de a ta, sa incerci sa il cunosti. Si te rog, sa te gandesti daca copilul tau te va intreba "Tata/Mama, de ce vrei ca vecinii nostri sa fie nefericiti? " ce ii vei raspunde. Multumesc


No comments:

Post a Comment